مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

رسانه ها مردم را نسبت به آسیب های اجتماعی حساس کنند

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: آسیب های اجتماعی مردم را گرفتار کرده است و رسانه ها باید مردم را نسبت به این نوع مسایل حساس کنند.

به گزارش بخش خبر تبیان کردستان،  حجت الاسلام مختار کرمی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج، افزود: آسیب های اجتماعی رنگ، نژاد و مذهب نمی شناسد و یکی از اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی، مقابله با اسیب های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه رسانه ها می توانند مردم را مسئولیت پذیر بار بیاورند، ادامه داد: مردم ما امروز به سادگی از کنار مسائل می گذرند و کمتر امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

وی گفت: رسانه یک رسالت اجتماعی دارد و ما در سازمان تبلیغات اسلامی از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی بهره می گیریم.

حجت الاسلام کرمی کار رسانه و سازمان تبلیغات اسلامی را در یک راستا دانست و گفت: هر دو بخش به فرهنگ جامعه خدمت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه رسانه می تواند به جامعه در خلق حماسه های ماندگار کمک کند، گفت: رسانه می تواند مردم را به مسائل دینی حساس کند و در جامعه وحدت ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیاز به تعامل با رسانه ها دارد، اظهار کرد: امروز را به عنوان دنیای رسانه و ارتباطات می شناسند بنابراین برای تحقق اهداف خود باید از رسانه استفاده کنیم.

حجت الاسلام کرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولین باید به این باور برسند که بسیاری از مشکلات با کار فرهنگی رفع می شود ولی کار فرهنگی تنها در تئوری نباشد بلکه باید عملیاتی شود.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کردستان نیز در این دیدار به معرفی این خبرگزاری و تاریخچه قدیمی آن پرداخت و گفت: با وجود تکثر رسانه و افزایش شبکه های اجتماعی، فعالیت خبرگزاری ایرنا در کردستان مطلوب بوده است.

مسعود احمدی ادامه داد: سعی شده است با وجود کاستی ها، هیچ حوزه ای در استان از سوی خبرگزاری ایرنا کردستان بدون پوشش نماند.

وی با اشاره به یکی از آفات در حوزه رسانه گفت: بیشتر خبرها بر اساس توجه به ارزش شهرت در رسانه ها تنظیم می شوند این در حالی است که رسانه ها باید رویداد محور باشند.

احمدی ادامه داد: جامعه نیز دچار آفت شهرت طلبی شده است و این مساله در سطح ملی نیز دیده می شود.





*انتهای خبر*