به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: مهرواره «هوای نو» به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی کشور است که در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ابلاغیه این طرح از سوی دبیر مهرواره هوای نو کشور به مدیران تبلیغات اسلامی استان‌ها اعلام‌شده است، افزود: مهرواره هوای نو سعی دارد تا با دادن انگیزه، امید و اعتماد به فعالان فرهنگی مردمی این باور را القا کند که مسئله فرهنگ در کشور جز از طریق مردمی شدن عرصه تبلیغ دینی و عمومیت دادن به این وظیفه فردی و اجتماعی حل نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: این مهرواره قصد دارد جایگاه نهاد هیئت را به‌عنوان امن‌ترین و فراگیرترین پایگاه مردمی در عرصه فرهنگ و دین ارتقا داده و با ارائه شاخص‌ها و الگوهای برتر این حوزه فعالان هیئت و عموم مردم را به سمت مشارکت فعال و دوسویه فراخواند.

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: اولین دوره مهرواره در سه بخش هیئت، ستایشگران اهل‌بیت و کتاب هیئت برگزار می‌شود که هر بخش به‌طور جزئی به محورها و رشته‌های فرعی تقسیم می‌شوند.

وی عنوان کرد: بر اساس ابلاغیه اعلام‌شده به استان‌ها، استان‌ها باید با برگزاری جلسه شورای شبکه هیئت استان و توجیه آنها در خصوص مهرواره هوای نو، اطلاع‌رسانی و تشویق جامعه ستایشگران استان به حضور در مهرواره از طریق شبکه‌ها به‌ویژه کانون مداحان و تشویق و تعامل با پژوهشگران عرصه هیئت و عاشورا پژوهی اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اضافه کرد: تبلیغات عمومی شهری به‌منظور سوق دادن عموم مردم به حضور و مشارکت در امر تبلیغ دین نیز در راستای اجرای این مهرواره در استان انجام می‌گیرد.