به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو حجاب را ارزنده ترین نماد فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایران اسلامی و عفاف را پدیده ی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی داست و توجه به زمینه های فرهنگی واجتماعی به‌عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم خواند و اشاعه و تعمیق آن را نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه و اجتماع دانست.

وی در ادامه افزود:چادر ریشه در سیره زنان اهل بیت(ع) بویژه حضرت فاطمه‏ زهرا(س) دارد. پیامبر اکرم(ص) چادر را به‌عنوان یکی از اقلام نوزده گانه ضروری جهیزیه برای دخترش حضرت فاطمه ‏زهرا(س) قرار داد. چادر مشکی بهترین و سالم‏ترین پوشش زن مسلمان است که سراسر حجم بدن او را می‏پوشاند و به او وقار و متانتی خاص می‏بخشد. از این رو چادر حجاب برتر و کامل‏ترین نوع پوشش زن مسلمان است.

وی در پایان افزود:خانواده‌ها همان طور که به دختران عفت و حجاب آموزش می‌دهند؛ باید به پسران هم یاد دهند که نگاهشان را حفظ کنند و به دختران نیز نحوه راه رفتن، چگونه صحبت کردن با نامحرم، نگاه نکردن و... را خاطر نشان کنند.‏چادر، پوشش دینی و ملی زنان ایران است که دیانت، ملیت و استقلال فرهنگی ملت مسلمان ایران را در دنیا تجلّی می‏بخشد.